مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 11:552021-05-18سياسي

جوهره اصلی امربه معروف محبت است/هیئت منصفه اخلاق انتخاباتی توسط مردم ایجاد شود


معاون رییس قوه قضاییه با بیان اینکه جوهره اصلی امربه معروف محبت است، گفت: اگر این جوهره اصلی را از آن بگیریم امربه معروف بی محتوا و بی اثر می شود و بعضاً آثار ضدخودش را بر جای می گذارد و در امربه معروف انسان مهر می ورزد و مهرش را به دیگران ابراز می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرانزلی، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی امروز در گردهمایی استانی مردم، دادستان مردم در سالن همایش های بین المللی منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در نظام اجتماعی مسؤولیت پذیری اجتماعی یک فریضه است، اظهار کرد: اگر فرد مسلمانی در مسؤولیت پذیری خود کم کاری کند درواقع در مسلمانی خود کم گذاشته است.

وی با بیان اینکه مسؤولیت اجتماعی یک رکن دین داری است، گفت: امربه معروف و نهی از منکر برگرفته از مسؤولیت پذیری اجتماعی است و در جامعه دینی هر یک نسبت به یکدیگر مسؤولیت داریم که ریشه وحیانی و عقلانی دارد چراکه انسان یک موجود تک بعدی نیست.

معاون رییس قوه قضاییه بیان اینکه در اسلام از عدالت زیاد سخت گفته یا شنیده ایم، تصریح کرد: حداقل های عدالت، با تحقق اخلاق محقق می شود و اگر اخلاق در جامعه وجود نداشته باشد موجب ایجاد منکر شده که عدالت نیز از بین می رود و شاهد ناهنجاری ها خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوهره اصلی امربه معروف محبت است/هیئت منصفه اخلاق انتخاباتی توسط مردم ایجاد شود

جوهره اصلی امربه معروف محبت است/هیئت منصفه اخلاق انتخاباتی توسط مردم ایجاد شود