مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 12:552021-05-18فرهنگي

موزه آستان قم؛ عبرتگاه علاقه مندان به تاریخ


موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) از قدیمی ترین موزه های ایران است که با چیدمان جدید بر اساس روایت گری محتوایی یک سیر مفهومی را از ابتدا تا انتهای موزه برای بازدیدکنندگان مرور می کند و علاوه بر آشنایی با آثار تاریخی مفاهیمی را در رابطه با سیر تحولات .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، به منظور گسترش فعالیت و همکاری موزه ها در سطح بین المللی و همچنین افزایش مراجعه و مطالعه آثار ارزشمند تاریخی، طبیعی و هنری موجود در موزه ها، مجمع عمومی کمیته بین المللی موزه ها در سال 1977، 18 ماه می میلادی مصادف با 28 اردیبهشت ماه را روز جهانی موزه و میراث فرهنگی نامگذاری کرد.

حرم حضرت معصومه(س) به عنوان مکان مقدسی که طی بیش از هزار و دویست سال همواره محل رجوع و پناه علما و شیعیان بوده و حتی شاهان و حکام نیز ارادت خاصی به این بارگاه نورانی داشته اند میراث دار آثار منحصر به فردی است که بیانگر فرهنگ و هنر این مرز و بوم است.

از این رو حجت الاسلام والمسلمین فتح الله زاده مدیر موزه، کتابخانه و مرکز اسناد حرم مطهر بانوی کرامت به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی در گفت و گویی به تشریح چگونگی چیدمان و جزییاتی از موزه آستان مقدس پرداخت که در ادامه مشروح آن ارائه می شود: موزه آستان مقدس بانوی کرامت یک موزه وقفی است به این معنا که زیر نظر میراث فرهنگی و سازم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه آستان قم؛ عبرتگاه علاقه مندان به تاریخ

موزه آستان قم؛ عبرتگاه علاقه مندان به تاریخ