مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 02:552021-05-18سياسي

آشنایی با جزییات قانون جدید برای چک های تضمین شده بانکی


در گذشته اگر چک تضمینی مفقود می شد برای ابطال آن باید حتما پروسه دادگاه استفاده می شد ولی چون هم‎اکنون امکان سوءاستفاده وجود ندارد و فقط خود متقاضی و ذی‏نفع، - صدور چک تضمینی در وجه حامل دیگر امکان‎پذیر نبوده و مهلت وصول این چک ها صرفا یک ماه است.

شورای نگهبان تغییرات مهمی را که مجلس در آخرین مصوبه خود در فروردین 1400 داشته، تأیید کرده است؛ به این ترتیب که این تغییرات به دو بخش مهم و عمده تقسیم می شوند که بر اساس لایحه ای که دولت با الحاق یک تبصره به ماده 14 قانون صدور چک و اصلاحات بعدی آن، ارسال کرده، نمایندگان مجلس با 218 رأی موافق با این تغییرات موافقت کرده اند و اکنون این تغییرات به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک دکتر یاسر مرادی پژوهشگر حقوق بانکی اظهار می دارد: بخش اول این تغییرات، به چک های عادی بازمی گردد که بر اساس اصلاحیه سال 97 قانون چک از 21 آذر 97 لازم‎ الاجرا شده و قرار بود فاز آخر اجرایی آن در 21 آذر 99 اجرایی شود که به دلیل مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، با مصوبه ستاد ملی کرونا اجرای آن به تأخیر افتاد.

مرادی با اشاره به وجود برخی ابهامات در قانون که در مصوبه اخیر مجلس برطرف شد، ادامه داد: بر اساس تبصره یک ماده 21 مکرر قانون چک مصوب 97، باید تمامی چک‏های در اختیار مردم که از ابتدای سال 1400 صادر خواهد شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با جزییات قانون جدید برای چک های تضمین شده بانکی

آشنایی با جزییات قانون جدید برای چک های تضمین شده بانکی