مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 03:302021-05-19اقتصادي

قصه پر غُصه کارگران معادن البرز شرقی دامغان / کارگرانی که به خاطر نان، جان دادند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجو، معادن زغال سنگ شرکت البرز شرقی واقع در منطقه طزره شهرستان دامغان با ذخیره بیش از 45 میلیون تن زغال سنگ در خود، - اخیرا دو نفر از کارگران معادن البرز شرقی در منطقه طزره دامغان به خاطر ریزش معدن جان خود را از دست دادند؛ اتفاقی که به گفته برخی از همکاران به دلیل عدم رعایت ایمنی لازم از سوی کارفرما رخ داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجو، معادن زغال سنگ شرکت البرز شرقی واقع در منطقه طزره شهرستان دامغان با ذخیره بیش از 45 میلیون تن زغال سنگ در خود، جزو بهترین معادن کشور از نظر میزان ذخیره زغال سنگ محسوب می شود.

در معادن این شرکت بیش از هزار کارگر مشغول به کار هستند؛ کارگران زحمت کشی که در سال های اخیر علیرغم شرایط بسیار سختی که برای کار در اعماق زمین داشتند، با تأخیر های چندین ماهه برای دریافت حقوق مواجه شدند.

از سویی هم مشکلاتی مانند وضعیت بیمه، قرارداد های نامطمئن و نبود امنیت شغلی آنان را آزرده کرده است.

کاستی ها و مشکلات ریشه ای کارگران معادن طزره شهرستان دامغان وقتی آشکار شد که در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و سیاست خصوصی سازی، 95 درصد از سهام معادن این شرکت در سال 93 به ذوب آهن اصفهان واگذار و پنج درصد باقی مانده نیز طبق قانون، بجای سهام عدالت بصورت سهام ترجیحی به کارگران و کارکنان شر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه پر غُصه کارگران معادن البرز شرقی دامغان / کارگرانی که به خاطر نان، جان دادند

قصه پر غُصه کارگران معادن البرز شرقی دامغان / کارگرانی که به خاطر نان، جان دادند