مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 04:552021-05-19سياسي

کشف غاری جدید در نزدیکی غار هوتو در بهشهر


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: در پی کاوش باستان شناسی غار هوتو، غاری جدید در 30 متری غار هوتو کشف شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، سیف الله فرزانه صبح امروز طی گفت وگویی از کشف غاری جدید در نزدیکی غار هوتو در بهشهر خبر داد و اظهار کرد: این غار در پی کاوش باستان شناسی غار هوتو به منظور تبیین چگونگی گذار از عصر غارنشینی به دوره کشاورزی و روستانشینی به شیوه جدید به سرپرستی دکتر فاضلی نشلی از دانشگاه تهران کشف شده است.

وی از نام گذاری این غار به نام شال خبر داد و گفت: این هیأت باستان شناسی به دلیل کشف جمجمه دو شغال در لایه های بالایی، این غار را به مازنی شال نامیدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه تمام دهانه غار پوشیده از آثار فرهنگی است، افزود: قبل از کشف آن فقط یک بخش کوچکی از محفظه غار معلوم بود که بعد از خاک برداری مشخص شد که این غار حداقل 10 متر طول دارد که با خاک برداری تمامی سطوح فوقانی عمق و ابعاد آن مشخص خواهد شد.

این مسؤول ادامه داد: کشف این غار، باستان شناسان می توانند به بسیاری از پرسش های جهانی در ارتباط با دوران غارنشینی و آغاز روستانشینی در مازندران پاسخ دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف غاری جدید در نزدیکی غار هوتو در بهشهر

کشف غاری جدید در نزدیکی غار هوتو در بهشهر