مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 06:052021-05-19بين الملل

پکن: کشتی های جنگی آمریکا، ثبات شرق آسیا را تهدید می کنند


ارتش چین با محکوم کردن تحرکات کشتی های جنگی آمریکا در تنگه تایوان، گفت این اقدامات صلح و ثبات منطقه شرق آسیا را تهدید می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبور ناوشکن کورتیس ویلبور متعلق به زیر نظر دارند، اظهار داشت: [این اقدامات] عامدانه وضعیت منطقه ای را مختل کرده و صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان را به خطر می اندازد .

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا امروز در بیانیه ای ادعا کرد ناوشکن ویلبور با حرکت در دریای جنوبی چین و نزدیک شدن به جزایر تحت کنترل پکن، حقوق و آزادی دریانوردی را اعمال کرده است.

به نوشته رویترز، وزارت دفاع تایوان نیز گفت که این کشتی جنگی آمریکایی هنگام عبور از تنگه تایوان در مسیر جنوبی حرکت کرده و وضعیت منطقه نیز در آن هنگام آرام بوده است.

این اقدام تحریک آمیز ایالات متحده در شرایطی صورت گرفته است پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می کند.

آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است.

این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن: کشتی های جنگی آمریکا، ثبات شرق آسیا را تهدید می کنند

پکن: کشتی های جنگی آمریکا، ثبات شرق آسیا را تهدید می کنند