مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 11:552021-05-19حوادث

خودنمایی دوباره ضعف قانون در پرونده قتل بابک خرمدین


یک وکیل پایه یک دادگستری مجازات قتل فرزند توسط پدر در مقایسه با حساسیت جامعه نسبت به این جرم را یک نقطه ضعف قانونی دانست و گفت: قانونگذار باید برخی قوانین را به روز کند تا از جامعه در برابر ناهنجاری ها محافظت کند.

- ایسنا/اصفهان یک وکیل پایه یک دادگستری مجازات قتل فرزند توسط پدر در مقایسه با حساسیت جامعه نسبت به این جرم را یک نقطه ضعف قانونی دانست و گفت: قانونگذار باید برخی قوانین را به روز کند تا از جامعه در برابر ناهنجاری ها محافظت کند.

مسعود دادخواه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه قانون برای قتل فرزند به دست پدر قصاص درنظر نگرفته و این موضوع مشکلاتی در جامعه به وجود آورده است، اظهار کرد: قانون ما در موضوع قتل فرزند به دست ولی دم دارای نواقصی است که امروز جوابگوی جامعه نیست.

وی با اشاره به اینکه در ماده 381 قانون مجازات اسلامی، مجازات قتل قصاص نفس است، گفت: اما ماده 301 قانون مجازات اسلامی تصریح می کند قصاص در صورتی ثابت می شود که مرتکب پدر یا اجداد پدری مجنی علیه نباشد.

بعد از آن در ماده 612 قانون مجازات اسلامی گفته شود هرکس مرتکب قتل عمد شود و شاکی نداشته باشد یا شاکی داشته باشد ولی از قصاص گذشت کرده باشد یا به هر علت قصاص نشود، مثل آنچه در پرونده قتل بابک خرمدین اتفاق افتاده، دادگاه می تواند قاتل را به 3 تا 10 سال حبس م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودنمایی دوباره ضعف قانون در پرونده قتل بابک خرمدین

خودنمایی دوباره ضعف قانون در پرونده قتل بابک خرمدین