مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 19:452021-05-19سياسي

مختصات حکمرانی کارآمد در جمهوری اسلامی ایران؛ فهم نظام مسائل کشور


نظام حکمرانی کشور برای مواجهه درست با نظام مسائل کشور نیاز به حضور نخبگان راهبردی (یا به بیانی دیگر معماران سیستم) در جهت معماری و طراحی کلان سیستم/ابرتصویر از «نظام مسائل کشور» در کنار نخبگان فنیِ متخصص در ریزسیستم ها (موضوعات .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس علیرضا نصراصفهانی در یادداشتی تحت عنوان مختصات حکمرانی کارآمد در جمهوری اسلامی ایران؛  فهم نظام مسائل کشور نوشت: شناخت نظام مسائل کشور به معنای کشف منظومه مسائل و فهم رابطه میان آن ها و شناسایی گلوگاه های اصلی و نقاط مداخله هوشمند، یکی از ضروریات و اولویت های حکمرانی بویژه در شرایط کنونی انقلاب اسلامی است.

بر همین اساس گروه های متعددی برای شناسایی نظام مسائل در حوزه های مختلف فعال شده اند و هر یک روایتی از مسائل ارائه می دهند.

مطمئنا به دلیل تفاوت های معنادار در ترکیب نخبگان و سطح شناختی آنها و نیز تنوع روش ها و ابزارها، روایت های ناظر به نظام مسائل فاصله های قابل تاملی دارند.

  از طرفی استفاده از روش های نامناسب و ناسازگار در تحلیل نظام مسائل توصیه های نادرست را به بار خواهد آورد.

در فقدان روش شناسی های سازگار و مناسب، خروجی های مطالعات نظام مسائل گرفتار سوگیری، جزیی نگری، حلّ مسئله نادرست به جای مسئله درست، نتایج غیرواقعی یا غیرعملی و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مختصات حکمرانی کارآمد در جمهوری اسلامی ایران؛ فهم نظام مسائل کشور

مختصات حکمرانی کارآمد در جمهوری اسلامی ایران؛ فهم نظام مسائل کشور