مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 00:452021-05-19پزشكي

رژیم غذایی غربی موجب افزایش ریسک التهاب روده می شود


طبق نتایج یک مطالعه جدید، رژیم غذایی غربی به گونه ای به سیستم ایمنی در روده ها آسیب می رساند که می تواند خطر عفونت و بیماری التهاب روده را افزایش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از ساینس دیلی، مطالعه محققان دانشگاه واشنگتن بر روی موش ها و افراد نشان داد که رژیم غذایی حاوی مقدار زیاد قند و چربی باعث آسیب به سلول های Paneth می شود؛ Paneth سلول های ایمنی در روده هستند که به کنترل التهاب کمک می کنند.

هنگامی که سلول های Paneth به درستی کار نکنند، سیستم ایمنی روده بیش از حد مستعد التهاب می شود، افراد را در معرض خطر بیماری التهابی روده قرار می دهد و کنترل مؤثر میکروب های بیماری زا را از بین می برد.

این یافته ها، با بازیابی عملکرد طبیعی سلول Paneth، رویکردهای جدیدی را برای تنظیم سیستم ایمنی روده ایجاد می کند.

تا چیانگ لیو ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: بیماری التهاب روده عمدتاً در کشورهای غربی نظیر آمریکا شایع بوده است اما هرچقدر که سبک زندگی مردم جهان با کشورهای غربی منطبق تر شده، شیوع این بیماری در جهان بیشتر شده است.

وی در ادامه می افزاید: تحقیقات ما نشان داد که مصرف طولانی مدت یک رژیم غذایی غربی حاوی مقدار زیاد چربی و قند باعث اختلال در عملکرد سلول های ایمنی روده می شود به گونه ای که می تواند موجب بروز بیماری التهابی روده شود یا خطر عفونت ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم غذایی غربی موجب افزایش ریسک التهاب روده می شود

رژیم غذایی غربی موجب افزایش ریسک التهاب روده می شود