مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 01:452021-05-19سياسي

واضعین قانون اساسی بر حفظ شان نظارتی شورای نگهبان تاکید داشته اند


صدور هر ابلاغیه ای تحت هر عنوانی از سوی شورای نگهبان از جمله مصوبه شورای نگهبان درباره شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری معنی و مفهومی جز مداخله و ورود به عرصه قانونگذاری ندارد.

- یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: صدور هر ابلاغیه ای تحت هر عنوانی از سوی شورای نگهبان از جمله مصوبه شورای نگهبان درباره شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری معنی و مفهومی جز مداخله و ورود به عرصه قانونگذاری ندارد.

سیدکاظم حسینی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با مصوبه اخیر شورای نگهبان در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: به منظور پاسداری از اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آنها شورایی به نام شورای نگهبان تشکیل شد که ترکیب آن عبارت است از 6 نفر فقهای عادل و آگاه به مسایل روز به انتخاب مقام رهبری و 6 نفر حقوقدان که مجلس از میان حقوقدانانی که رییس قوه قضاییه معرفی نموده انتخاب می نماید.

وی در ادامه تصریح کرد: به موجب قانون اساسی برای شورای نگهبان دو نوع وظیفه نظارتی و تفسیری پیش بینی شده است، وظیفه نظارتی شورای نگهبان نیز به دو گونه است؛ یکی به موجب اصل 91 قانون اساسی که تشخیص عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با احکام اسلامی و قانون اساسی و وظیفه نظارتی دیگر شورای نگهبان نظارت بر انتخابات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واضعین قانون اساسی بر حفظ شان نظارتی شورای نگهبان تاکید داشته اند

واضعین قانون اساسی بر حفظ شان نظارتی شورای نگهبان تاکید داشته اند