مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 05:152021-05-20سياسي

دیدار «رحمان» با وزرای خارجه سازمان پیمان امنیت جمعی


رییس جمهور تاجیکستان با وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در شهر «دوشنبه» دیدار و گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان با روسای هیات های کشورهای شرکت کننده در نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان پیمان امنیت جمعی دیدار کرد.

طرفین در مورد اجرای تصمیمات جلسه شورای امنیت جمعی و اولویت های طرف تاجیکی به عنوان رییس موقت در این سازمان بحث و تبادل نظر کردند.

در این راستا، به نشست شورای وزرای دفاع و کمیته دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی که ماه آوریل سال جاری در شهر دوشنبه برگزار شده است، اشاره شد.

رحمان تاکید کرد که تاجیکستان در دوره ریاست خود در سازمان پیمان امنیت جمعی مطابق با اولویت های تعیین شده، با حمایت کشورهای عضو به طور موثر وظایف ریاست خود را انجام می دهد.

تاکید شد که فعالیت های دوره گذشته سازمان باید به طور جامع مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و استراتژی توسعه سازمان پیمان امنیت جمعی تا سال 2025 با در نظر گرفتن اولویت های آینده تدوین شود.

در جریان این ملاقات همکاری کشورها در چارچوب پیمان امنیتی جمعی، تامین امنیت منطقه، پیاده سازی برنامه های سازمان برای تقویت ظرفیت مرزهای تاجیکستان و افغانستان، مبارزه مشترک با تهدید و خطرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار «رحمان» با وزرای خارجه سازمان پیمان امنیت جمعی

دیدار «رحمان» با وزرای خارجه سازمان پیمان امنیت جمعی