مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 05:352021-05-20اقتصادي

20 نقص طرح قانون بانک مرکزی


هیات عامل بانک مرکزی در جلسه عصر چهارشنبه خود ضمن ابراز نگرانی شدید از تصویب کلیات طرح مسئولیت، اهداف، ساختار و وظایف بانک مرکزی ج.

ا.

ا، با برشمردن اهم نارسایی ها در این خصوص، - نسبت به خسارات جبران ناپذیر اجرای آن در نظام پولی و بانکی کشور هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در جلسه چهارشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه، هیات عامل بانک مرکزی که به ریاست رییس کل بانک مرکزی برگزار شد، موضوع طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که کلیات آن در جلسه مورخ 1400/2/26 مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، مجدد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه هیات عامل بانک مرکزی ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به این طرح در خصوص خسارات جبران ناپذیر اجرای آن در نظام پولی و بانکی کشور هشدار داد.

اهم نارسایی هایی که در این جلسه مورد نقد و بررسی قرار گرفت، به شرح زیر است: 1- عدم طی مسیر صحیح قانون گذاری در خصوص این طرح به عنوان یک قانون مادر و بلندمدت 2- عدم بهره گیری از ظرفیت های بسیار وسیع جامعه نخبگانی کشور در تدوین طرح و بی توجهی به انباشت تجارب غنی موجود در داخل کشور در حوزه بانکداری و بانکداری مرکزی 3- استفاده حداقلی از نقطه نظرات کارشناسان دستگاه های ذیربط، صرفاً در قالب نظرخواهی و بدون اعمال مهم ترین نقطه نظرات مطرح شده 4- خروج از محدوده قانون گذاری و ورود به حوزه سیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 نقص طرح قانون بانک مرکزی

20 نقص طرح قانون بانک مرکزی