مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 05:352021-05-20فرهنگي

رونمایی از مستند تخصصی «صخره های سخنگو» در همدان


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: مستند تخصصی «صخره های سخنگو» در صدا و سیمای مرکز همدان رونمایی شد.

- علی مالمیر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه مستند تخصصی صخره های سخنگو در صدا و سیمای مرکز همدان رونمایی شد اظهار کرد: این مستند 50 دقیقه ای به کارگردانی و تهیه کنندگی هنرمند خوش ذوق و با سابقه صدا و سیمای مرکز همدان از نقوش برجای مانده در صخر ه های سنگی از صد های گذشته در استان همدان به تصویر کشیده است.

وی ادامه داد: مستند صخره های سخنگو، پیرامون صخره نگاره های استان همدان و مستندی است با نگاهی توصیفی _ تحلیلی که به بررسی نقوش کهنی که در نقاط مختلف استان دیده می شوند و چندان شناخته شده هم نیستند پرداخته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بیان کرد: در مستند صخره های سخنگو به معرفی و پیشینه نقوش، زمینه های ترسیم آنها، تحلیل نقوش و تاثیر آنها بر سفال های منقوش و هنر فلز کاری در دوران  کهن تاریخی پرداخته می شود.

  وی بیان کرد: با بهره گیری از توان کارگردانی این کارگردان تاکنون 20 مستند فاخر در حوزه میراث فرهنگی تولید و در بسیاری از شبکه های سراسری رسانه ملی پخش شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از مستند تخصصی «صخره های سخنگو» در همدان

رونمایی از مستند تخصصی «صخره های سخنگو» در همدان