مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 05:452021-05-20سياسي

10 درصد از جمعیت کشور سالمند هستند


وقتی که مسئولیت وزارت بهداشت را به دوش گرفتم شاید اولین فرمایش مقام معظم رهبری در یک جلسه خصوصی، دغدغه ایشان در مورد کاهش جمعیت در سال های آینده بود.

- وزیر بهداشت گفت: وقتی که مسئولیت وزارت بهداشت را به دوش گرفتم شاید اولین فرمایش مقام معظم رهبری در یک جلسه خصوصی، دغدغه ایشان در مورد کاهش جمعیت در سال های آینده بود.

این فرمایش بسیار هوشمندانه و دغدغه ای بسیار به جا بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید نمکی در اجلاس مجازی روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور که با موضوع پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: امروز فراتر از انتظار ما، 10 درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند و برآورد می شود که تا سال 1420، جمعیت سالمند کشور دوبرابر شود که بسیار تکان دهنده است.

وی افزود: وقتی به هرم سنی جمعیت نگاه می کنیم، از این نگران می شویم که جوان های کمتری خواهیم داشت تا سالمندان را حمایت مادی و معنوی کنند البته الان هم به دلیل نبود زیرساخت های اشتغال، بخش عمده ای از جمعیت جوان کشور،سربار جمعیت سالمند هستند.

این واقعیت تلخ اجتماعی ما است.

سالمندانی داریم که هنوز کار می کنند تا جوانان بیکار را حمایت کنند و عده ای دیگر چون در زمان جوانی شان زیرساخت اشتغال در کشور نداشته ایم، جوانی نکرده و مولد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 درصد از جمعیت کشور سالمند هستند

10 درصد از جمعیت کشور سالمند هستند