مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 05:452021-05-20اقتصادي

افزایش نگرانیها در مورد کمبود داروی قارچ سیاه در هند


با تشدید موارد ابتلا به نوعی عفونت نادر موسوم به قارچ سیاه در هند نگرانیها در مورد کمبود داروی این بیماری افزایش یافته است.

- افزایش نگرانیها در مورد کمبود داروی"قارچ سیاه" در هند با تشدید موارد ابتلا به نوعی عفونت نادر موسوم به "قارچ سیاه" در هند نگرانیها در مورد کمبود داروی این بیماری افزایش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، داروی ضد قارچ که در درمان این عفونت نادر استفاده می شود، در بیشتر ایالات هند با کمبود مواجه است.

آمفوتریسین بی که در بسیاری از شرکت های هندی تولید می شود در بازار سیاه به فروش می رسد.

با افزایش موارد ابتلا به عفونت نادر قارچ سیاه درخواستهای اضطراری زیادی برای تهیه این دارو در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.

به گفته پزشکان، این عفونت می تواند ناشی از مصرف داروهای استرویید در بیماران مبتلا به کووید-19 باشد که به نوع شدید بیماری دچار هستند.

موکورمایکوزیس یک عفونت بسیار نادر است که از قرار گرفتن در معرض کپک موکور ایجاد می شود و معمولا در خاک، گیاهان، کود دامی و میوه ها و سبزیجات خراب وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، این عفونت روی سینوسها، مغز و ریه ها تاثیر می گذارد و می تواند در افراد دیابتی یا دارای نقص شدید ایمنی مانند بیماران سرطانی یا مبتلایان به HIV/ AIDS خطرناک باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش نگرانیها در مورد کمبود داروی قارچ سیاه در هند

افزایش نگرانیها در مورد کمبود داروی قارچ سیاه در هند