مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 06:152021-05-20اقتصادي

اقتصاد هوشمند باید مانع از فرار مالیاتی و تحول در تجارت خارجی شود


وزیر اقتصاد با اشاره به کارکردهای اقتصاد هوشمند گفت: این ابزار باید مانع از فرار مالیاتی و مانع از ایستایی در تجارت خارجی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صبح امروز همایش اقتصاد هوشمند با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در 6 محور در حال برگزاری است.

وزیر اقتصاد در مراسم افتتاحیه این همایش با اشاره به مدرن سازی و نوسازی ابزارها، اظهارداشت: این ابزارها برای افزایش توانمندی انسان و بهره برداری از عوامل طبیعی، تولید و پیرامونی به کار گرفته خواهد شد.

در این مدل به آنچه داریم اکتفا نمی شود و در مقام خلق هستیم.

برای عامل انسانی، ظرفیت ایستا قائل نیستیم و بدان معناست که وقتی در مقام بهره مندی برمی آید می تواند اقدامات زیادی انجام دهد و پروسه تولید را به پروسه عوامل تولید تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه تحولات به صور گوناگون شکل پیدا می کند، تصریح کرد: مثلا یک روز از نفت به شکلی بهره برداری می شود و امروز به شکل دیگری.

همچنین حضور دولت و دخالت آن در بازار (دخالت حداقلی و افراطی ترین شکل) به شکل های گوناگونی وجود دارد، از نظر آدام اسمیت اولین چیزی که در اقتصاد برمی شمرد، امنیت است و دولت ها قائل به این موضوع هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد هوشمند باید مانع از فرار مالیاتی و تحول در تجارت خارجی شود

اقتصاد هوشمند باید مانع از فرار مالیاتی و تحول در تجارت خارجی شود