مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 06:352021-05-20سياسي

موزه اسناد دامغان افتتاح شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان از افتتاح موزه اسناد در موزه تاریخ شهر دامغان خبر داد.

- ایسنا/سمنان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان از افتتاح موزه اسناد در موزه تاریخ شهر دامغان خبر داد.

مهدی قاسمی30 اردیبهشت ماه 1400 با اعلام این خبر افزود: موزه اسناد دامغان با اهدا 274 سند و دست نوشته تاریخی، با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان دامغان و توسط اهداکنندگان اسناد در موزه تاریخ شهر دامغان افتتاح شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان با بیان اینکه این اسناد تاریخی توسط خانواده داوری به موزه تاریخ شهر دامغان اهدا شده است، تصریح کرد: تمامی اشیای اهدا شده به موزه شهرستان با نام اهداکننده در موزه نگهداری و در معرض دید عموم مردم قرار می گیرد.

قاسمی افزود: این اسناد تاریخی شامل عقدنامه، مبایعه نامه، صلح نامه، طغرا (احکام) حکومتی و نامه های خصوصی بوده که مربوط به دوره قاجاریه و پهلوی است.

او ضمن تقدیر از این اقدام فرهنگی اضافه کرد: مشارکت مردم در اهدای اشیای تاریخی فرهنگی و نمایش این آثار در موزه ها، علاوه بر حفظ و حراست از اشیا قدیمی و نشان دادن پیشینه فرهنگی و تاریخی شهر دامغان، زمینه توسعه گردشگری را نیز فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه اسناد دامغان افتتاح شد

موزه اسناد دامغان افتتاح شد