مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 07:402021-05-20اجتماعي

قروه؛گاو صندوق گردشگری کردستان


تاریخ و تمدن هر ملت از ارکان مهم و باارزش، برای مردم آن کشور به شمار می رود، نحوه زندگی انسان ها در گذشته و آشنایی با ابزار و وسایل مورد استفاده آن ها، - برای مردم امروزی بسیار جالب و جذاب است و همین مسئله باعث شده که در سالیان اخیر موزه های متفاوت و گوناگونی در سراسر جهان و ایران تاسیس شوند.

موزه مثل گاوصندوقی بزرگ است که فرهنگ و ریشه های گذشته ما درون آن قرار دارد و به خوبی از آن ها نگهداری می شود.

قبل از اینکه موزه ای وجود داشته باشد، آثار تاریخی و باستانی آن قدر دست به دست می شد و از جایی به جای دیگر می رفتند که یا به کلی تخریب می شدند و یا به شدت آسیب می دیدند.

موزه ها به قدری در حفاظت و مراقبت از آثار به جا مانده از سال های دور اهمیت دارند که روز 18 می مصادف با 29 اردیبهشت به نام روز جهانی موزه و میراث فرهنگی نامگذاری شده است و در کنار آن در کشور ما نیز روز 30 اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی ایران گردی وایرانشناسی نامگذاری شده است.

رییس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان قروه درگفت وگو با ایسنا گفت: روز جهانی میراث فرهنگی و موزه فرصتی عالی برای دیدار فعالین حرفه ای موزه ها و مردم در جهت تبادل فرهنگی و ایجاد درک متقابل و صلح میان ملت هاست چرا که بهترین روش برای شناخت فرهنگ و تمدن هرقوم مطالعه و بررسی تاریخ و سرگذشت آن ها است که در این ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قروه؛گاو صندوق گردشگری کردستان

قروه؛گاو صندوق گردشگری کردستان