مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 08:552021-05-20سياسي

بقیع گنجینه تاریخ اسلام است


نماینده سابق ولی فقیه در سازمان حج و زیارت، قبرستان بقیع را گنجینه تاریخ اسلام معرفی کرد و گفت: آل سعود در سایه تفکر وهابیت با نظام فکری شیعه مبارزه می کند.

- ، حجت الاسلام قاضی عسگر به مناسبت 8 شوال سالروز تخریب قبور مطهر بقیع در مسجدجامع غدیرخم به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: پیامبراکرم (ص) درباره قبرستان بقیع فرمودند به من دستور داده شده تا بقیع را برای دفن مسلمانان انتخاب کنم؛ نخستین کسی که در این قبرستان دفن شد عثمان بن مظعون صحابی پیامبراکرم (ص) است.

نماینده سابق ولی فقیه در سازمان حج و زیارت ادامه داد: نقل شده گاهی حضرت به این قبرستان می آمدند و می فرمودند خداوند به من دستور داده برای کسانی که اینجا دفن شده و می شوند دعا کنم و برای آنان طلب مغفرت داشته باشم، همچنین در روایت دیگری آمده روز قیامت قریب به 70 هزار نفر از قبرستان بقیع محشور می شوند در حالی که چهره آنان مانند شب چهارده می درخشد؛ این روایت نشان از عظمت مدفون شدگان این قبرستان دارد.

وی با بیان اینکه هزاران مؤمن در این قبرستان مدفون هستند، ابراز کرد: برخی از ائمه اطهار (ع) و اولیای الهی در این قبرستان دفن شدند؛ بنابراین بقیع یک قبرستان نیست بلکه گنجینه تاریخ اسلام است و در نزد مسلمانان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بقیع گنجینه تاریخ اسلام است

بقیع گنجینه تاریخ اسلام است