مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 09:052021-05-20اقتصادي

بجای استقراض از بانک مرکزی، از مردم برای تامین مالی استقراض کردیم


وزیر اقتصاد با بیان اینکه هیچ پولی برای تامین بودجه چاپ نشده است، گفت: به جای اینکه از بانک مرکزی قرض بگیریم اوراق فروختیم و از مردم برای تامین مالی استقراض کردیم.

- به نقل از صدا و سیما، فرهاد دژپسند در حاشیه همایش اقتصاد هوشمند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به جای اینکه از بانک مرکزی قرض بگیریم اوراق فروختیم و از مردم برای تأمین مالی استقراض کردیم.

وی اضافه کرد: سال 99 از نظر تأمین مالی بحرانی ترین و موفق ترین سال بوده و با وجود بودجه 571 هزار میلیارد تومانی فقط 12 هزار و 600 میلیارد تومان از بودجه را از طریق فروش نفت تأمین کردیم.

تحقق 107 درصدی مالیات دژپسند ادامه داد: همچنین در بخش مالیات در سال گذشته تحقق 107 درصدی داشتیم ضمن اینکه در بخش مالیات سیاست بر این بود که فشاری بر مودیان خوش حساب وارد نیاید.

وی با اشاره به میزان انتشار اوراق در سال گذشته گفت: سال گذشته در یک مرحله 193 هزار میلیارد تومان اوراق فروختیم که در پایان سال آن را به 213 هزار میلیارد تومان رساندیم.

دژپسند اضافه کرد: همچنین از طریق خصوصی سازی هم برای تأمین مالی اقدام کردیم به طوری که درآمدها از محل خصوصی سازی در سال گذشته 6 برابر سال 98 بود.

نیازی به استقراض از بانک مرکزی نداشتیم وزیر اقتصاد با بیان اینکه با این اقدامات دیگر نیازی به استقراض از بانک مرکزی نداشتیم،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بجای استقراض از بانک مرکزی، از مردم برای تامین مالی استقراض کردیم

بجای استقراض از بانک مرکزی، از مردم برای تامین مالی استقراض کردیم