مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 09:152021-05-20سياسي

سیاست خارجی، امنیت و افغانستان دستور کار نشست پیمان امنیت جمعی


ریاست این کشور در سازمان پیمان امنیت جمعی، قبل از همه بر توسعه بیشتر سیستم امنیت جمعی، ثبات منطقه ای و تقویت مرزهای جنوبی این سازمان متمرکز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزرای فارس در دوشنبه، سراج الدین مهر الدین وزیر امور خارجه تاجیکستان در در نشست خبری به مناسبت پایان اجلاس شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی که امروز به میزبانی و تحت ریاست این کشور در دوشنبه برگزار شد، سخنرانی کرد.

وی در سخنانی جلسه امروز را یک نشست پایانی در چرخه جلسات بین نهادی پیمان امنیت جمعی در فصل بهار که تحت ریاست تاجیکستان برگزار شدند، عنوان کرد.

مهر الدین افزود: تاجیکستان از ماه دسامبر سال 2020 میلادی به تدریج و پیوسته دستور کار کنونی سازمان پیمان امنیت جمعی ریاست خود را انجام می دهد.

وی گفت: به عنوان رییس سازمان پیمان امنیت جمعی ما همیشه از اصول مندرج در منشور سازمان مذکور پیروی می کنیم.

وزیر خارجه تاجیکستان تاکید کرد که ریاست این کشور در سازمان پیمان امنیت جمعی را قبل از همه بر توسعه بیشتر سیستم امنیت جمعی و ثبات منطقه ای متمرکز است.

وی گفت که قبل از اجلاس امروز وزرای خارجه پیمان امنیت جمعی با رییس جمهور تاجیکستان ملاقات کردند که در جریان آن، رحمان با در نظر گرفتن سی اُمین سالگرد امضا پیمان امنیت جمعی و بیستمین سالگرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست خارجی، امنیت و افغانستان دستور کار نشست پیمان امنیت جمعی

سیاست خارجی، امنیت و افغانستان دستور کار نشست پیمان امنیت جمعی