مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 09:252021-05-20اقتصادي

نیاز 120 میلیون هکتار از حوضه های آبخیز کشور به عملیات آبخیزداری و آبخوانداری


رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری اظهار کرد: 120 میلیون هکتار از حوضه های آبخیز کشور به عملیات آبخیزداری و آبخوانداری نیاز دارند.

- رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری اظهار کرد: 120 میلیون هکتار از حوضه های آبخیز کشور به عملیات آبخیزداری و آبخوانداری نیاز دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر مسعود منصور در حاشیه مراسم بهره برداری از بند خاکی گندل گیلان بروجرد در جمع خبرنگاران تصریح کرد: تاکنون این طرح ها در سطح 31 میلیون هکتار اجرایی شده است که شش میلیون هکتار از این مقدار طی سه سال اخیر تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات اجرای این طرح ها از صندوق توسعه ملی تأمین شده است، گفت: اجرای طرح های آبخیزداری منوط به اعتبارات دولتی است ولی در این راستا از خیرین و مشارکت های دیگر نیز استفاده می شود.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به خشکسالی سال جاری و کوچ زودهنگام عشایر اظهارکرد: برای مقابله با خشکسالی های اخیر حفظ پوشش گیاهی و نهال کاری، دقت در کنترل کوچ، هماهنگی با امور عشایر برای تأمین علوفه و ساماندهی خرید دام در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: 40 تا 50 درصد گوشت از مراتع تولید می شود و 8650 روستا و آبادی کشور در معرض سیلاب هستند که طرح های آبخیزداری نقش مؤثری در کنترل سیل و خسارت به این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز 120 میلیون هکتار از حوضه های آبخیز کشور به عملیات آبخیزداری و آبخوانداری

نیاز 120 میلیون هکتار از حوضه های آبخیز کشور به عملیات آبخیزداری و آبخوانداری