مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 09:252021-05-20سياسي

بیانیه حلقه بانکداری مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه


حلقه بانکداری مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه در خصوص طرح بانک مرکزی ارائه شده به مجلس شورای اسلامی بیانیه ای صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حلقه بانکداری مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه در خصوص طرح بانک مرکزی ارائه شده به مجلس شورای اسلامی بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است: پیشینه طرح این طرح نخست با عنوان طرح بانکداری بدون ربا با امضای 12 نفر و با 67 ماده، در تاریخ 17/‏02/‏1394‬ به مجلس نهم ارائه شد، تصویب این طرح قبل از پایان دوره مجلس به سرانجام نرسید.

با گذشت زمان، قسمت هایی از این طرح حذف شد و مواد زیادی به آن اضافه گردید.

در حالی که از 67 ماده به 219 ماده افزایش یافته بود و با عنوان طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران (چاپ شده درتاریخ 04/‏07/‏1397‬ (، با امضای 119 نفر از نمایندگان که تعداد اندکی از آنان از ارائه دهندگان طرح اولیه بودند، تحویل هیأت رییسه شد و در دستور کار مجلس قرار گرفت.

با وجود نقدها و ایرادهای مختلفی که مجامع علمی حوزوی و دانشگاهی بر این طرح گرفتند، تهیه کنندگان آن، طرح را با تغییرات زیاد و با عنوان: طرح جامع بانکداری اسلامی به مجلس ارائه دادند.

به گفته رییس کمیته پولی و بانکی مجلس، این طرح از تلفیق و تجمیع سه طرح طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران ، طرح تأسیس بانک توسعه جمهوری اسل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه حلقه بانکداری مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه

بیانیه حلقه بانکداری مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه