مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 09:452021-05-20پزشكي

پایان فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا در یزد/مشارکت 7 هزار یزدی در کارآزمایی


معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: مرحله اول فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران در شهر یزد به پایان رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از یزد، دکتر مسعود شریفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از هفت هزار نفر از ساکنان شهر یزد در کارآزمایی بالینی واکسن کرونای رندوم و پیامکی انجام شد و امروز مرحله ی اول تزریق واکسن به داوطلبان به پایان رسید.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد اظهار داشت: یزد جزء هشت شهر کشور است که مرحله سوم کارآزمایی بالینی در آن اجرا شد و همچنین این واکسن به داوطلبان یزدی و زنجانی در سه دوز تزریق خواهد شد که دوز سوم به عنوان یادآوری انجام می شود.

دکتر شریفی با اشاره به واکسیناسیون گروه های سنی تصریح کرد: در حال حاضر واکسیناسیون گروه سنی 75 سال به بالا در استان در حال انجام است.

به گفته او، انستیتو پاستور یکی از قدیمی ترین موسسه های تولید واکسن در ایران است و تجارب مشترک بین انستیتو پاستور ایران و کوبا از گذشته وجود داشت که ازجمله آن واکسن هپاتیت ب بود و به همین دلیل واکسن پاستور که در کوبا بر روی 44 هزار نفر با کم ترین عارضه انجام شده است انتخاب شد.

وی با بیان اینکه این واکسن به داوطلبان در سه مرحله تزریق شد خاطرنشان کرد: این داوطلبان در بازه سنی 18 تا 80 سال هستند و به مدت 2 ماه تحت ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا در یزد/مشارکت 7 هزار یزدی در کارآزمایی

پایان فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا در یزد/مشارکت 7 هزار یزدی در کارآزمایی