مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 10:402021-05-20اقتصادي

بافت تاریخی محل مناسبی برای تبلور شخصیت و هویت فرهنگی شیراز است


بافت تاریخی محل مناسبی برای تبلور شخصیت و هویت فرهنگی شیراز است و فعالیت های هنری و اجتماعی می تواند در این محیط عرضه و با استقبال عمومی مواجه شوند.

- ، عنایت الله رحیمی در دیدار با مدیرعامل صندوق کمک به توسعه فرهنگ و هنر با بیان اینکه شیراز دارای یک هزار و 800 هکتار بافت فرسوده و 350 هکتار بافت تاریخی فرهنگی است، اظهار داشت: عدم سرزندگی موجب فراموشی این بافت شده است که این موضوع دارای ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه جامع مشترک برای ارائه خدمات دستگاه های مسئول به بافت های تاریخی طراحی شده و در چند محله هدف اجرا شده است، افزود: سنگ سیاه یکی از محلات هدف این طرح است که فعالیت های قابل توجهی در آن صورت گرفته و نتایج خوبی را نیز به دنبال داشته است.

رحیمی با بیان اینکه خانه ها و آثار تاریخی ارزشمندی در بافت تاریخی شیراز وجود دارد، ادامه داد: خانواده های اصیل شیرازی در این محلات ساکن بوده اند که به دلایل مختلفی مانند فرسودگی، نقل مکان کرده اند و ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایدار بودن از دلایل فرسودگی بافت تاریخی محسوب می شود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه مهاجرت خانواده های اصیل شیراز از بافت تاریخی موجب آسیب دیدن جایگاه و شخصیت اجتماعی بافت تاریخی شده و زمینه رشد آسیب های اجتماعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت تاریخی محل مناسبی برای تبلور شخصیت و هویت فرهنگی شیراز است

بافت تاریخی محل مناسبی برای تبلور شخصیت و هویت فرهنگی شیراز است