مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 16:202021-05-20اقتصادي

اجرای طرح جهش تولید گندم دیم درآذربایجان شرقی


رییس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در سال زراعی جاری طرح جهش تولید گندم دیم در استان آذربایجان شرقی در سطح 104 هزار هکتار اجرا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از هشترود، اکبر فتحی امروز در حاشیه بازدید معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی از مزارع طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان های هشترود و مراغه در گفتگو با خبرنگاران به اجرای طرح جهش تولید در استان و میزان موفقیت آن اشاره کرد و  اظهار داشت: این طرح تنها در 6 استان اجرا شده که یکی از آنها استان آذربایجان شرقی بوده که این طرح در سطح 154 هزار هکتار  از اراضی زراعی دیم استان ابلاغ شده است که حدود 104 هزار هکتار آن به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.

وی افزود: کشت جو، نخود، عدس، نباتات علوفه ای و در برخی مزارع کشت گلرنگ از دیگر محصولاتی هستند که در این طرح توسعه یافته اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اهداف اجرای این طرح در استان گفت: تولید و توسعه ارقام جدید بین کشاورزان، افزایش عملکرد در واحد سطح با بهزراعی و مبارزه با علف های هرز و انواع آفات و بیماری ها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام و اخیراً محلول پاشی npk توسط کارشناسان، شامل اهداف این طرح است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح جهش تولید گندم دیم درآذربایجان شرقی

اجرای طرح جهش تولید گندم دیم درآذربایجان شرقی