مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 18:352021-05-20فرهنگي

مردی که سیاست را در خدمت ادبیات درآورد


ابراهیم خدایار در وبینار بین المللی «سراینده صلح و دوستی» ضمن بررسی کارنامه علمی و فرهنگی میرزا تورسون ‏زاده، گفت که او سیاست را در خدمت ادبیات و فرهنگ درآورد.

- ابراهیم خدایار در وبینار بین المللی سراینده صلح و دوستی ضمن بررسی کارنامه علمی و فرهنگی میرزا تورسون ‏زاده، گفت که او سیاست را در خدمت ادبیات و فرهنگ درآورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رییس انجمن علمی نقد ادبی ایران و دانشیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس در این وبینار که در روز پنج شنبه (30 اردیبهشت ماه 1400) به مناسبت 110سالگی میرزا تورسن زاده، شاعر و ادیب فقید اهل تاجیکستان توسط موسسه فرهنگی اکو و سفارت تاجیکستان در تهران برگزار شد، اظهار کرد: در آغاز سخن، اجازه می ‏خواهم به حضور تک ‏تک حاضران در نشست بین‏ المللی سراینده صلح و دوستی که به مناسبت صدودهمین سالگرد تولد استاد میرزا تورسون‏ زاده (1911-1977م)، شاعر مردمی، سیاستمدار، ادیب، مترجم و قهرمان تاجیکستان برگزار شده است، سلام عرض ‏کنم و برای همه شما عزیزان ارجمند و گرامی در سراسر جهان و همچنین کشورهای فارسی ‏زبان، آرزوی سلامت و تندرستی داشته باشم.

اقوام فارسی ‏زبان ماوراءالنهر در قالب خان‏ نشین ‏های پیشین بخارا و خوقند و بعدتر در شکل جمهوری‏ مستقل تاجیکستان، هفت لحظه تاریخی و سرنوشت ‏ساز را در دوره نوین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردی که سیاست را در خدمت ادبیات درآورد

مردی که سیاست را در خدمت ادبیات درآورد