مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 19:002021-05-20سياسي

علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو


من در اثنای عملیات خرمشهر به عواملی برخوردم که تا حدودی در آزادسازی آن شهر سهیم بودند.

این عوامل و عناصر در هر نبردی پایه و اصول هستند.

نیروهای اسلامی با به کارگیری آن عوامل توانستند دنیا را غافلگیر کنند و معادله جنگ را به نفع خود تغییر دهند، - یکی از فرماندهان ارتش بعث عراق با اشاره به شوکه شدن عراق از استراتژی که توسط فرماندهان نظامی ایران با محوریت فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس برای فتح خرمشهر و پس زدن بعثی ها از جنوب ایران در عملیات بیت المقدس در پیش گرفت، نسبت به ابعاد این استراتژی و تاثیر آن در رقم خوردن این فتح بزرگ سخن به میان آورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، عملیات بیت المقدس، یکی از بزرگ ترین رویداد های نظامی تاریخ ایران و یکی از بزرگ ترین نبرد های تاریخ دفاع مقدس محسوب می شود.

130 هزار رزمنده ایرانی در ساعت 30 دقیقه بامداد دهم اردیبهشت 1361 در محور اهواز، خرمشهر و دشت آزادگان با هدف آزادی بخش وسیعی از جنوب ایران و تمرکز عمده بر بازپس گیری خرمشهر، عملیاتی را آغاز کردند که سه هفته به طول انجامید و این روز ها مصادف با آخرین روز های این عملیات غرورآفرین است.

پس از پیشروی سریع رزمندگان ایران، نیروهای عراقی که شوکه شده بودند، مجبور به عقب نشینی از خرمشهر شدند تا در قالب عملیات دفاعی تلاش کنند دست کم مناطق اشغالی کمتری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو

علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو