مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 19:352021-05-20اقتصادي

مدیریت استراتژیک مصرف آب در زراعت برنج با روش خُشکه کاری


یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی لرستان گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر کشت برنج در مناطق استان به روش مرسوم از مصرف بسیار بالای آب برخوردار است که در حال انجام تحقیقات در رابطه با روش خُشکه کاری برنج هستیم.

- ایسنا/لرستان یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی لرستان گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر کشت برنج در مناطق استان به روش مرسوم از مصرف بسیار بالای آب برخوردار است که در حال انجام تحقیقات در رابطه با روش خُشکه کاری برنج هستیم.

مسعود رفیعی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برنج به عنوان یکی از مواد غذایی مصرفی در سبد خانوار مردم است که زراعت آن به دلیل استقبال بالا از محصول رونق خوبی داشته است.

وی با اشاره به این که روش مرسوم کشت نشایی برنج در استان از مصرف بسیار بالایی برخوردار است، عنوان کرد: باتوجه به خشکسالی های اخیر، که بنابر گزارشات هواشناسی در سال هشتم دوره 30 ساله خشکسالی قرار داریم، به ویژه امسال که با کاهش 40 درصدی میزان بارندگی ها نسبت به میانگین بلندمدت برخوردار بوده ایم، زراعت گیاه آب بَری مانند برنج یه هیچ وجه توجیه ندارد.

رفیعی افزود: از طرفی کشاورزان در حاشیه رودخانه ها و یا کشاورزانی که آب چاه کافی در اختیار دارند هرسال نسبت به زراعت این محصول اقدام می کنند، لذا لازم است مصرف آب در ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت استراتژیک مصرف آب در زراعت برنج با روش خُشکه کاری

مدیریت استراتژیک مصرف آب در زراعت برنج با روش خُشکه کاری