مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 اردیبهشت 1400 ساعت 05:102021-05-21اقتصادي

طرح جهش تولید در 2 میلیون هکتار از دیم زارهای کشور


معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال آینده توسعه طرح جهش تولید به 2 میلیون هکتار از دیم زارهای سطح کشور خواهد رسید.

- ، جواد وفابخش در حاشیه بازدید از مزارع طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان های مراغه و هشترود با بیان اینکه در نظام کشت دیم سیستم زراعی و طبیعی شکننده است، اظهار داشت: این روش نیاز به تفکر و ایده هایی دارد که در شرایط اقلیمی و آب و هوایی مختلف بتواند گیاه را سرپا نگه داشته و منجر به تولید محصول شود.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده در طول پنج سال گذشته و نتایجی که تحقیقات مؤسسه های علمی بین المللی به دست آمده، گفت: خوشبختانه این اتفاقات باعث افزایش تولید در بخش دیم کشور شده و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در توسعه این تحقیقات، طرح عملی با تغییر و توسعه ارقام، ایجاد تنوع گیاهی، کشاورزی حفاظتی و استفاده از محلول پاشی باعث افزایش در تولید محصولات دیم شده است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای این طرح برای اولین بار و به صورت پایلوت در کشور، نتایج به دست آمده با توجه به خشکسالی موجود را بسیار موفقیت آمیز دانست و متذکر شد: در سال های آینده با توسعه ارقام بیشتر و بهتر و بهزراعی می توان توان تولید محصولات دیم را در منطقه افزایش داد و به شرایط بسیار ارزنده ای د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح جهش تولید در 2 میلیون هکتار از دیم زارهای کشور

طرح جهش تولید در 2 میلیون هکتار از دیم زارهای کشور