مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 اردیبهشت 1400 ساعت 06:202021-05-21سياسي

با دستور رییسی، برگزاری دادگاه‎ها علنی می‎شود


رییس قوه قضاییه در جهت اجرای مقررات آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی «دستورالعمل نحوه انتشار احکام دادگاه ها و برگزاری دادگاه علنی» را ابلاغ کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه در جهت اجرای مقررات آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی دستورالعمل نحوه انتشار احکام دادگاه ها و برگزاری دادگاه علنی را ابلاغ کرد.

متن این آیین نامه به شرح زیر است: ماده 1- حکم محکومیت قطعی موضوع صدر ماده 36 قانون مجازات اسلامی در جرائم موجب حد محاربه و افساد فی الارض و در جرائم موجب تعزیر درجه های یک تا چهار و نیز جرم کلاه برداری درصورتی که مال موضوع جرم بیش از یک میلیارد ریال باشد، جز در مواردی که دادگاه انتشار آن را موجب اخلال در نظم و امنیت جامعه بداند، به دستور قاضی اجرای احکام کیفری با نام و مشخصات محکومین منتشر خواهد شد.

درصورتی که ممنوعیت انتشار حکم به موجب رأی دادگاه مقرر نشده باشد، قاضی اجرای احکام به محض وصول پرونده موظف به انتشار حکم است.

تبصره 1- درصورتی که انتشار حکم محکومیت به تشخیص دادستان، به دلیل گذشت زمان با تغییرات وضعیت امنیتی جامعه در زمان اجرای حکم به مصلحت نباشد، مراتب به دادگاه صادرکننده حکم اعلام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با دستور رییسی، برگزاری دادگاه‎ها علنی می‎شود

با دستور رییسی، برگزاری دادگاه‎ها علنی می‎شود