مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 اردیبهشت 1400 ساعت 07:002021-05-21اقتصادي

ظرفیت گلخانه های آذربایجان غربی به 10 هزارتن در سال افزایش یافت


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امروز با افتتاح گلخانه هیدروپونیک ارومیه ظرفیت گلخانه ای استان به 10 هزار تن در سال افزایش یافت.

- ، اکبر کرامتی صبح جمعه در آیین بهره برداری فاز اول گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی ارومیه افزود: تعداد 24 واحد گلخانه تولید سبزی و صیفی با ظرفیت تولید 9400 تن در سال در آذربایجان غربی وجود دارد که با افتتاح این واحد به تعداد 25 واحد گلخانه ای با ظرفیت تولید 10 هزار تن در سال افزایش یافت.

وی با اشاره به اهمیت کشت های متراکم گلخانه ای اظهار کرد: با توجه به نیاز روزافزون بازار و تولید محصولات خارج از فصل، این روش تولید و کشت، امروزه به یکی از سود آورترین بخش های کشاورزی تبدیل شده است.

کرامتی با بیان اینکه کشت گلخانه ای باعث افزایش ده برابری تولید در واحد سطح در مقایسه با هوای آزاد می شود، افزود: از دیگر مزایای کشت گلخانه ای تولید یک نوع محصول چند نوبت در سال، استفاده از اراضی غیرقابل کشت با سیستم هیدروپونیک، افزایش کیفیت محصول تولیدی، عدم وابستگی تولید به شرایط محیطی و امکان بازاریابی مناسب و تنظیم برنامه کشت مطابق با نیاز بازار، تداوم کار و تولید محصول در تمام فصل های سال با توجه به امکان کنترل عوامل محیطی و تنظیم شرایط مورد نیاز گیاه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت گلخانه های آذربایجان غربی به 10 هزارتن در سال افزایش یافت

ظرفیت گلخانه های آذربایجان غربی به 10 هزارتن در سال افزایش یافت