مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 اردیبهشت 1400 ساعت 08:252021-05-21اقتصادي

یزد مقصد مهاجرین از استان های شرقی/ پایان مهاجرت ها با توسعه صنایع دانش بنیان


مهاجرت های نگران کننده از استان های شرقی کشور و کشورهای همسایه برای استان کویری و بی آب یزد چالش ها و مشکلاتی را وجود آورده است که می طلبد مسئولان استان در تصمیم گیری ها به این مهم توجه ویژه داشته باشند چراکه تاثیرات منفی در حوزه های اقتصادی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از یزد، مهاجران با مهاجرت به استان یزد که استانی صنعتی و کارآفرین شناخته می شود در زندگی تغییرات مثبت و رو به رشدی را تجربه می کنند اما در قبال این سهم اندک در رشد که بیشتر در حوزه اقتصاد مشهود است، تغییرات منفی فرهنگی و اجتماعی برای ساکنان بومی به ارمغان می آورد.

بنابر اظهار نظر کارشناسان، متاسفانه آمار مهاجرت به استان از شرایط استاندارد هم عبور کرده است و این پدیده، اثرات بسیار سویی بر استان و ساکنان آن گذاشته است تا جایی که بر اساس آمارها بیش از 60 هزار نفر مهاجر از استان سیستان و بلوچستان در یزد حضور دارند.

محمدصالح جوکار در اینباره با اشاره تاثیرات منفی مهاجر پذیری استان یزد گفت: حل نشدن معضل آب و اشتغال در استان هایی نظیر سیستان و بلوچستان موجب افزایش مهاجرت به استان یزد و نا امنی در استان های مهاجرفرست شده است.

وی افزود: تعداد مهاجران به استان یزد نشان دهنده این است که بخشی از این مهاجرت به دلیل کمبود آب و به دنبال آن متاثر شدن امنیت این مناطق است که خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یزد مقصد مهاجرین از استان های شرقی/ پایان مهاجرت ها با توسعه صنایع دانش بنیان

یزد مقصد مهاجرین از استان های شرقی/ پایان مهاجرت ها با توسعه صنایع دانش بنیان