مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 اردیبهشت 1400 ساعت 08:552021-05-21سياسي

توضیحات وزارت اقتصاد در مورد خبر قرض گرفتن دولت از مردم برای بودجه


وزارت امور اقتصادی و دارایی در پی سؤالات ایجاد شده مخاطبان پیرامون مصاحبه دیروز وزیر اقتصاد در مورد استقراض از مردم و تأمین مالی دولت به روش انتشار اوراق بدهی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس ، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد، در پی سؤالات ایجاد شده میان مخاطبان پیرامون بخشی از مصاحبه 30 اردیبهشت 1400  وزیر اقتصاد با رسانه های جمعی در مورد استقراض از مردم ( تأمین مالی دولت به روش انتشار اوراق بدهی)،  توضیحاتی با هدف تنویر افکار عمومی ارائه کرد.

شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا) در این اطلاعیه، توضیحاتی را پیرامون مصاحبه مورخ 1400/2/30 وزیر اقتصاد با رسانه های گروهی در حاشیه همایش اقتصاد هوشمند در خصوص استقراض از مردم ( تأمین مالی دولت به روش انتشار اوراق بدهی) در قالب نکات ذیل ارائه نمود: 1)  بازار سرمایه در طبقه بندی های مرسوم شامل بازار بدهی و بازار سهام است و منظور از عبارت استقراض از مردم، تأمین مالی از طریق بازار بدهی بوده نه بازار سهام.

2) وزارت اقتصاد در سال گذشته در اجرای قوانین بالادستی با عرضه اوراق توانست بالغ بر 202 هزار میلیارد تومان، اوراق منتشر نماید.

که 130 هزار میلیارد تومان آن اوراق نقدی است که در نهایت گمانه زنی های مطرح، انتشار اوراق در سال گذشته با توجه به حجم منابع جمع شده از بازار (اعم از بازار پو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات وزارت اقتصاد در مورد خبر قرض گرفتن دولت از مردم برای بودجه

توضیحات وزارت اقتصاد در مورد خبر قرض گرفتن دولت از مردم برای بودجه