مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 اردیبهشت 1400 ساعت 09:502021-05-21اقتصادي

آخرین تصمیمات درباره رمزارزها از زبان همتی


رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه از رونق بازار سرمایه حمایت می کنیم، گفت: این ادعا که بانک مرکزی نرخ بهره بین بانکی را کاهش داد، صحیح نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در دیدار با فعالان بازار سرمایه با تاکید بر اینکه رویکرد بانک مرکزی حمایت از بازار سرمایه است، افزود: یکی از محورهای اعتقادی اقتصادی شخصی من این است که مشکل ما در اقتصاد عدم تکامل بازارهای مالی و به طور ویژه بازار سرمایه است.

وی با بیان اینکه ابتدای سال 1399 اقتصاد کشور با شرایط حادث شده ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه شد، گفت: در نتیجهٔ شیوع همه گیری کرونا فعالیت های اقتصادی کشور به شدت کاهش یافت؛ در این بین با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا 75 هزار میلیارد تومان در اردیبهشت ماه 1399، برای کمک به معیشت خانوارها و نیز اعطای تسهیلات یک میلیون تومانی و بخش های مختلف اقتصادی مطرح شد.

از طرفی برای تحقق این رقم، بانک مرکزی نیز نسبت به آزادسازی 20 هزار میلیارد تومان سپرده قانونی بانک ها نزد بانک مرکزی کرد.

همتی با بیان اینکه مجموع این اتفاقات موجب شد عرضه پول از تقاضای آن پیش بیفتد، ادامه داد: بنابراین تحت این شرایط بانک ها با بیش از 70 هزار میلیارد تومان منابع مازاد بین بانکی مواجه شدند و نرخ بین بانکی به شدت کاهش یافت و بانک مرکزی به منظور حف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین تصمیمات درباره رمزارزها از زبان همتی

آخرین تصمیمات درباره رمزارزها از زبان همتی