مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 اردیبهشت 1400 ساعت 11:452021-05-21بين الملل

شکایت 22 میلیون دلاری از ترامپ بابت ادعاهای بی اساس درباره خاستگاه کرونا


یک گروه از آمریکایی های آسیایی تبار، از رییس جمهور سابق آمریکا به خاطر ادعاهایش درباره خاستگاه ویروس کرونا و استفاده از الفاظی مانند «ویروس چینی» شکایت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا به دلیل مطرح کردن ادعاهای بی اساس درباره خاستگاه ویروس را به انتشار آن متهم کرده و مدعی شده بود این نوع جدید ویروس کرونا در آزمایشگاه های شهر ووهان چین ساخته شده است.

با این حال چند ماه قبل گروه تحقیق بین المللی سازمان جهانی بهداشت، پس از سفر به چین و انجام مطالعات مختلف اعلام کردند هیچ مدرکی برای ساخته شدن ویروس کرونا در آزمایشگاه های چین وجود ندارد.

گروه حقوق مدنی آمریکایی های چینی تبار در شکایت خود آورده اند، لفاظی های بی اساس ترامپ درباره خاستگاه ویروس کرونا به افزایش شدید خشونت های نژادپرستانه علیه آسیایی تبارها در آمریکا منجر شده است.

در پی افزایش چشمگیر جرائم ناشی از نفرت علیه آمریکایی های آسیایی تبار، مجلس سنای آمریکا لایحه ای را با حمایت 94 سناتور تصویب کرد که دولت را موظف می کند با جرائم خشونت بار علیه شهروندان آسیایی تبار مقابله کند.

نتایج تحقیقات مرکز مطالعات نفرت پراکنی و افراط گرایی در کالیفرنیا نشان می دهد در شانزده شهر بزرگ آمریکا جرائم مرتبط با تعصبات نژادپرستانه، ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکایت 22 میلیون دلاری از ترامپ بابت ادعاهای بی اساس درباره خاستگاه کرونا

شکایت 22 میلیون دلاری از ترامپ بابت ادعاهای بی اساس درباره خاستگاه کرونا