مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 اردیبهشت 1400 ساعت 19:402021-05-21فرهنگي

سینمای فلسطین؛ انتفاضه ای بر پرده نقره ای/فیلمسازی تحت نظارت!


وقتی فیلم سینمایی «پاسپورت» را با موضوع زندگی مردم فلسطین ساختم، چند فستیوال جهانی تقاضا کردند تا فیلم را نمایش بدهم، - خبرگزاری فارس ـ گروه سینما ـ علیرضا سپهوند: سینمای فلسطین در مقایسه با سینمای عرب در مجموع، نسبتاً نوپاست.

بخش سینمای انتفاضه و مقاومت فلسطین از سال 1948 که به سال نکبت معروف است فعالیت خود را خارج از این سرزمین مقدس آغاز کرد و اغلب در مصر و بعضا در می گوید روایت کارگردان فلسطینی- اسراییلی نادرست است و اسراییلی ها فقط مجاز به استفاده از به تصویر کشیدن واقعیت ها از نوعی دیگر هستند.

رشید مشهراوی فیلمساز فلسطینی در نشست خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در تهران درباره رفتار رژیم صهیونیستی با هنرمندانی که درباره فلسطین کار می کنند، توضیح داد: با فیلم هایم حضور در جشنواره هایی چون تورنتو، ونیز و کن را تجربه کرده ام اما چون موضوع فیلم های من به فلسطین اختصاص داشته است و دارد، چالش های بسیاری از طرف رژیم صهیونیستی برای من ایجاد شده است.

 رژیم صهیونیستی هر سناریو، عکس، مستند و فیلم سینمایی با موضوع فلسطین را به شدت تحت نظارت قرار می دهد.

 این فیلمساز فلسطینی در این باره با ذکر مثالی توضیح داد: وقتی فیلم سینمایی پاسپورت را با موضوع زندگی مردم فلسطین ساختم، چند فستیوال جهانی تقاضا کردند تا برای نمایش فی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سینمای فلسطین؛ انتفاضه ای بر پرده نقره ای/فیلمسازی تحت نظارت!

سینمای فلسطین؛ انتفاضه ای بر پرده نقره ای/فیلمسازی تحت نظارت!