مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 02:352021-05-21اقتصادي

کاهش 60 درصدی بارش ها در ایران طی دو ماه اخیر


رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از کاهش 60 درصدی بارش ها در ایران طی فروردین و اردیبهشت 1400 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان اینکه بارش ها در ایران طی اردیبهشت ماه حدود 16 میلیمتر بود، اظهار کرد: این درحالیست که میانگین نرمال بارش ها در این ماه 18 میلیمتر گزارش شده است.

از این رو می توان گفت که در اردیبهشت ماه با کم بارشی 15 درصدی مواجه بودیم.

وی ادامه داد: هرچند طی اردیبهشت ماه در برخی مناطق ازجمله استان تهران و مناطقی از شرق و شمال شرق کشور بارش های خوبی داشتیم اما به طور کلی میانگین بارش های ایران در این ماه نیز مانند فروردین کمتر از میانگین بلند مدت کشور بود.

از سویی دیگر بارش ها طی دومین ماه بهار در تعدادی از استان ها ازجمله فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، کرمانشاه و ایلام بسیار کم گزارش شد.

وظیفه با اشاره به اینکه به طور کلی از ابتدای فروردین ماه تاکنون در کشور حدود 20 میلیمتر بارش داشتیم، اظهارکرد: این درحالیست که میزان نرمال بارش ها در کشور طی دو ماه ابتدایی سال 52 میلیمتر است بنابراین بارش ها در ایران طی فروردین و اردیبهشت حدود 60 درصد کمتر از نرمال بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 60 درصدی بارش ها در ایران طی دو ماه اخیر

کاهش 60 درصدی بارش ها در ایران طی دو ماه اخیر