مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 04:052021-05-22اقتصادي

در شهرگلیم نقش برجسته ی ایران پشم به فرش می رسد؟


در میزگرد ایسنای ایلام عنوان شد که چرا باید نخ تولید شده در ایلام به عنوان شهر گلیم نقش برجسته به استان های دیگر برود در حالی که می توان زنجیره را تا تبدیل شدن به گلیم و فرش در استان تکمیل کرد، - هدف بلندی که تحقق آن در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی پیش بینی شده است.

یونس میرزایی ، مدیر اشتغال جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام در تشریح طرح ملی مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در تابستان 1399 در 8 رشته شغلی دامداری، نخ ریسی، گلیم بافی، خیاطی، انیمیشن، برنامه نویسی، مترجمی و ویراستاری تعداد 2 هزار و 95 نفر در سامانه ملی مشاغل خانگی در استان ایلام ثبت نام کردند که با آغاز سال جدید در بخش آموزش توانسته ایم 11 دوره آموزشی برای متقاضیان خیاطی، 3 دوره ویژه دامداران و 4 دوره عمومی برای همه متقاضیان اجرا شد.

وی افزود: 116 نفر از متقاضیان نخ ریسی نحوه استفاده از دستگاه نیمه اتوماتیک را جهت ریسندگی نخ مورد نیاز گلیم و فرش آموزش دیده اند و برای 46 نفر از آنها نیز دستگاه نخ ریسی تهیه شده و در این بخش 2 سرمایه گذار استانی نیز رایزنی و جذب شده است.

میرزایی ادامه داد: 23 نفر از خیاطان را به پیشران وصل کرده و همچنین رایزنی هایی برای تهیه علوفه ارزان دامداران صورت گرفته و از طریق فروشگاه الکترونیکی به فروش گلیم بافندگان کم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در شهرگلیم نقش برجسته ی ایران پشم به فرش می رسد؟

در شهرگلیم نقش برجسته ی ایران پشم به فرش می رسد؟