مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 04:202021-05-22دانش

رشته های مهارتی در اردبیل تقویت می شود


تلاش می کنیم تا رشته های مهارتی و کارآفرینی را در دانشگاه های استان اردبیل تقویت کرده و زمینه حضور دانشجویان را در این رشته ها مهیا کنیم.

- ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: تلاش می کنیم تا رشته های مهارتی و کارآفرینی را در دانشگاه های استان اردبیل تقویت کرده و زمینه حضور دانشجویان را در این رشته ها مهیا کنیم.

اکبر بهنام جو در جلسه بازنگری رشته های تحصیلی در دانشگاه های استان اردبیل اظهار کرد: نباید اجازه دهیم تا دانش آموزان و دانشجویان بیش از ظرفیت پیش بینی شده نسبت به انتخاب رشته علوم انسانی و تجربی دست زده و حجم عظیمی از تحصیل نسل آینده در این رشته ها اتفاق بیفتد.

وی افزایش ظرفیت رشته های فنی و حرفه ای و مهارتی را تا 65 درصد در سطح مدارس و دانشگاه ها یادآور شد و تصریح کرد: در کنار کاهش ظرفیت پذیرش دانش آموز در رشته های علوم انسانی و تجربی بهتر است با یک برنامه ریزی درست و آگاه سازی والدین، دانش آموزان را به انتخاب رشته ریاضی، فنی و حرفه ای و مهارتی ترغیب و تشویق کنیم.

استاندار اردبیل عمده فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار را مربوط به رشته های غیرمهارتی دانست و گفت: دانشگاه های ما باید به سرعت به سمت دایر کردن رشته های دانش بنیان، مهارت آفرین و همچنین فنی حرکت کنند تا خروجی تحصیلات علمی و آکادمیک ورود فارغ التحصیلان به بازار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشته های مهارتی در اردبیل تقویت می شود

رشته های مهارتی در اردبیل تقویت می شود