مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 04:252021-05-22اقتصادي

گره کور هنر صنعت فرش بافی در آذربایجان غربی/دست واسطه ها کوتاه شود


طی سال های گذشته صادرات بی رویه فرش نامرغوب سبب شده تا برندهای افشار تکاب و ریز ماهی خوی مشتریان خود را در بازار از دست بدهند و در این میان به دنبال از رونق افتادن بازار فرش ریز ماهی و افشار تکاب و با ورود افراد کم تجربه به عرصه تولید و بازار فرش استان ضرورت .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید فرش دستباف کشور است که فرش ریز ماهی خوی و افشار تکاب از برندهای جهانی فرش استان به شمار می روند.

استحکام، ظرافت و کیفیت بالای فرش تولیدی استان سبب شده تا این دو برند شهرت جهانی داشته باشند؛ استفاده از پشم، ابریشم، چله و گل ابریشم از دیگر مزیت های فرش تولیدی این استان می باشد که در این میان توجه به ابعاد، نقوش و رنگ آمیزی های متنوع با گره ترکی سبب شده تا فرش استان از شهرت جهانی برخور باشد.

ولی در این میان حاصل دسترنج قالی بافان نصیب تجار می شود که در این میان با احیای طرح های قدیمی و اصیل، بازاریابی مناسب، هویت بخشی هر چه بیشتر به تولیدات استان و کاهش واسطه ها می تواند زمینه رونق هر چه بیشتر فرش دستباف استان را فراهم آورد.

طی سال های گذشته صادرات بی رویه فرش نامرغوب  سبب شده تا برندهای افشار تکاب و ریز ماهی خوی مشتریان خود را در بازار از دست بدهند و در این میان  به دنبال از رونق افتادن بازار فرش ریز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره کور هنر صنعت فرش بافی در آذربایجان غربی/دست واسطه ها کوتاه شود

گره کور هنر صنعت فرش بافی در آذربایجان غربی/دست واسطه ها کوتاه شود