مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 04:352021-05-22پزشكي

تماشای زیاد تلویزیون در دوران میانسالی و افزایش خطر ابتلا به زوال عقل


جمله ای قدیمی به افراد هشدار می دهد که «تلویزیون موجب فاسدشدن مغز می شود»، تحقیقات زیادی در این مورد انجام شده و ممکن است تا حدودی این جمله درست باشد و محققان دریافتند، - ایسنا/خراسان رضوی جمله ای قدیمی به افراد هشدار می دهد که تلویزیون موجب فاسدشدن مغز می شود ، تحقیقات زیادی در این مورد انجام شده و ممکن است تا حدودی این جمله درست باشد و محققان دریافتند، تماشای روزانه و بیش از اندازه تلویزیون در دوران بزرگسالی و میانسالی موجب پیری سریع تر مغز شده و فرد را در معرض خطر بزرگتر کاهش عملکرد شناختی قرار خواهد داد.

به نقل از نیوز، محققان کشف کردند که تماشای تلویزیون به میزان متوسط تا زیاد طی میانسالی با کاهش حجم ماده خاکستری مغز مرتبط است، بااین وجود رفتارهای بی تحرک که محرک مغز هستند مانند خواندن، نتایج منفی مشابه به همراه نخواهد داشت.

ماده خاکستری بافت تیره مغز و نخاع است و به هماهنگی کنترل ماهیچه ها، بینایی، شنوایی، تصمیم گیری و دیگر عملکردهای مهم مغز کمک می کند.

هرچه حجم ماده خاکستری مغز بیشتر باشد مهارت های شناختی فرد نیز بهتر خواهد بود.

تماشای تلویزیون روند پیری ذهنی را تسریع می کند پژوهشگران دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ ایالات متحده به طور خاص تاثیر تماشای تلویزیون بر حجم ماده خاکستری را بررسی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تماشای زیاد تلویزیون در دوران میانسالی و افزایش خطر ابتلا به زوال عقل

تماشای زیاد تلویزیون در دوران میانسالی و افزایش خطر ابتلا به زوال عقل