مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 05:552021-05-22پزشكي

افراد چه نگرشی به اهداء عضو دارند؟


استفاده از بیماران مرگ مغزی جهت اهداء عضو در بسیاری از کشورها انجام می شود و مرگ مغزی توقف کامل کلیه اعمال مغزی است و باوجود آمار بالای مرگ مغزی در ایران بسیاری از خانواده ها بر انجام این کار رضایت ندارند.

- ایسنا/خراسان رضوی استفاده از بیماران مرگ مغزی جهت اهداء عضو در بسیاری از کشورها انجام می شود و مرگ مغزی توقف کامل کلیه اعمال مغزی است و باوجود آمار بالای مرگ مغزی در ایران بسیاری از خانواده ها بر انجام این کار رضایت ندارند.

زندگی در دنیای مدرن امروز باوجود پیچیدگی ها، شتاب و مصائب آن، امکاناتی را توسط تکنولوژی علوم و فنون جدید برای بشریت فراهم کرده است که بتواند مرگ را در مواردی به تعویق بیندازد.

محققان در پژوهشی با عنوان عوامل مرتبط با اهداء عضو از بیماران مرگ مغزی در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آورده اند، مسئله ای که به طور جدی ذهن تمام دانشمندان را به خود مشغول کرده امکان استفاده از تمامی امکانات جهت طولانی تر کردن عمر انسان است.

این پژوهش که توسط منور افضل آقایی استادیار گروه پزشکی اجتماعی، علی خورسند وکیل زاده استادیار گروه طب سوزنی و چینی، فریده رحمانی فر کارشناس علوم اجتماعی، نیلوفر موحدنیا و ابراهیم خالقی پزشک عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده، نشان می دهد، پیوند اعضاء به عنوان یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افراد چه نگرشی به اهداء عضو دارند؟

افراد چه نگرشی به اهداء عضو دارند؟