مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 07:102021-05-22پزشكي

واکسیناسیون سالمندان بالای 70 سال در کردستان آغاز شد


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: واکسیناسیون سالمندان 70 سال به بالا از امروز در استان آغاز شده و افراد می توانند در سامانه وزارت بهداشت به آدرس salamat.

-  ابراهیم قادری در گفت و گو باخبرنگار فارس در سنندج  اظهار کرد: اجرای طرح واکسیناسیون علیه بیماری هوشمند نوبت دهی خواهند شد و محل و زمان دقیق واکسیناسیون به هر فرد از طریق پیامک اعلام می شود.

وی تصریح کرد: افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند در صورت مواجهه با عوارض جدی پس از تزریق واکسن، حتما مراتب را به مراکز خدمات جامع سلامت و یا مراکز جامع سلامت اطلاع دهند تا بررسی های لازم صورت گیرد، ولی خوشبختانه تا کنون عارضه جدی مشاهده نشده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کرونا همچنان بی رحمانه می تازد، افزود: افراد در صورت مواجهه با علائم بیماری کرونا، حتما به مراکز 16ساعته مراجعه کرده و با پزشک مستقر در این مراکز، مشورت کنند.

 قادری با بیان اینکه کاهش آمار موارد بستری به دلیل ابتلا به کرونا  دلیل قانع کننده ای برای غفلت از خطرات کرونا نیست، افزود: توجه به پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در دورهمی ها و امکان عمومی همچنان باید رعایت شود زیرا امکان افزایش مجدد بیماری در جامعه وجود دارد و این مسئله ما را نگران کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون سالمندان بالای 70 سال در کردستان آغاز شد

واکسیناسیون سالمندان بالای 70 سال در کردستان آغاز شد