مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 07:352021-05-22سياسي

قدیمی ترین قنات جهان در یزد مرمت و بهره برداری مجدد می شود


قنات زارچ با طول 80 کیلومتر و 2100 میله چاه به عنوان قدیمی ترین قنات جهان به ثبت جهانی رسیده و با همت دستگاه های متولی در مسیر بازسازی و بهره بردادری مجدد قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، در جریان بازدید نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی،  رییس سازمان جهاد کشاورزی و  مدیر کل میراث فرهنگی یزد از قنات زارچ روند اقدامات انجام شده در راستای بهسازی و مرمت مسیر این قنات مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات و موانع پیش رو مطرح شد.

در این بازدید رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اهمیت فرهنگی و همچنین بهره وری این قنات جهت مصارف شرب و کشاورزی منطقه از اختصاص اعتبارات آب و خاک به میزان چهار میلیارد ریال از سال 96 تاکنون جهت مرمت و احیاء قنات زارچ خبر داد و اظهار کرد: این قنات با 86 کیلومتر طول ، 2100میله چاه ، 86متر عمق مادر چاه و آبدهی 45 تا 50 لیتر در ثانیه می تواند نقش مهمی را در افزایش تولیدات کشاورزی و همچنین استفاده در موارد دیگر همچون جذب گردشگر و فعالیت های فرهنگی داشته باشد.

نماینده مردم یزد و اشکذر نیز با تقدیر از تلاش های صورت گرفته سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی و سایر دستگاه های متولی استان انتظار به حق مردم یزد به ویژه زارچ در راستای استفاده بهینه از این دسترنج گذشتگان در راستای تقویت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدیمی ترین قنات جهان در یزد مرمت و بهره برداری مجدد می شود

قدیمی ترین قنات جهان در یزد مرمت و بهره برداری مجدد می شود