مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 08:302021-05-22سياسي

روند مطلوب احیای خانه های تاریخی در آذربایجان شرقی


رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: سنت احیا، مرمت و بازسازی خانه های تاریخی و تبدیل آن ها به موزه آثار تاریخی و فرهنگی در تبریز و سایر نقاط استان، - طی سال های گذشته با روند خوبی طی می شود.

یوسف داوودی روز شنبه یکم خردادماه در مراسم افتتاح نخستین خانه موزه تمبر ایران در محل خانه مجتهدی های تبریز، افزود: احیای خانه های تاریخی معمولا در کمترین زمان ممکن انجام می گیرد و با سرعت بالا تمام می شود.

این امر در واقع کم هزینه ترین و در عین حال پربازده ترین اقدامی بوده که در طی چند دهه گذشته در استان انجام گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی ادامه داد: خانه های تاریخی بسیاری هم چون خانه استاد شهریار، ثقه الاسلام، پروین اعتصامی و حتی خانه مجتهدی ها در تبریز از جمله خانه هایی بوده با بازسازی و احیا، اکنون به موزه تبدیل شده اند.

وی متذکر شد: احیای خانه های تاریخی و تبدیل آن ها به موزه باعث جذب گردشگران زیادی می کند و حتی می تواند درآمد بسیاری را برای تبریز و استان داشته باشد.

داوودی با بیان این که نهادهای مختلف استانی، نقش بسزایی در افتتاح این خانه موزه داشتند، گفت: ایرانیان در سنت ضرب سکه جزو اولین ها در جهان بودند.

تصاویر و نوشته هایی که بر روی سکه ها ضرب می شد، باعث انتقال تاریخ و تمدن کشور به نسل های بعدی شده که حرکت بسیار مهمی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند مطلوب احیای خانه های تاریخی در آذربایجان شرقی

روند مطلوب احیای خانه های تاریخی در آذربایجان شرقی