مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 11:452021-05-22اقتصادي

اجرای طرح کاداستر اراضی ملی امسال تمام می شود


طرح کاداستر اراضی ملی تا آخر امسال نهایی می شود و اراضی ملی از اراضی شخصی کاملا تفکیک خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مسعود منصور رییس سازمان جنگل ها در نشست خبری اعلام کرد: سال 1400 طرح کاداستر اراضی ملی به پایان می رسد و در شش ماهه ابتدایی امسال این طرح از نظر ا جرایی تمام می شود و در شش ماهه دوم نیز به بازنگری آن و رفع مشکلات احتمالی پرداخته خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، بر اساس این طرح تمام زمینهای نقشه برداری و صاحبان آن مشخص می شود و بقیه که دارای سند به نام شخص نیست به نام دولت سند می خورد که از جمله آنها اراضی منابع طبیعی و جنگل ها است.

  وی افزود: طی سال گذشته آتش سوزی ها در جنگل ها و مراتع کشور 30 درصد افزایش یافت و 48 هزار هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی آسیب دیدند ضمن اینکه طی دو ماه اخیر نیز در کشور 270 مورد آتش سوزی داشتیم که به دنبال آن 4200 هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی خسارت دیدند.

رییس سازمان جنگل ها با بیان اینکه تجهیزات اطفای حریق جنگل ها کافی نیست، گفت: طی سه سال اخیر حدود 100 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات اطفای خرید هزینه شده است، از سوی دیگر نیز بین 5 تا 7 درصد از آتش سوزی ها نیاز به بالگرد برای اطفا دارند که برای این کار از تجهیزات وزارت دفاع استفاده می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح کاداستر اراضی ملی امسال تمام می شود

اجرای طرح کاداستر اراضی ملی امسال تمام می شود