مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 13:252021-05-22اقتصادي

فعالیت 182 کارخانه چای در کشور/نقش مهم محصول چای در صادرات غیرنفتی


رییس سازمان صمت گیلان با اشاره به استراتژیک بودن صنعت چای در کشور گفت: 182 کارخانه چای در سطح کشور فعال است، که بیش از 28 هکتار از اراضی شمال کشور زیرکشت محصول چای به صورت دیم هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از املش، فرهاد دلق پوش عصر امروز در حاشیه بازدید از کارخانجات چای شهرستان املش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چای نقش مهمی در افزایش صادرات در گیلان دارد، اظهار کرد: صنعت چای گیلان می تواند با صادرات، مسیر جهانی شدن را طی نموده و توجه بازارهای بین المللی را به خود جلب کند.

وی با اشاره به استراتژیک بودن صنعت چای در کشور گفت: چای گیلان، با بسته بندی و کیفیت مناسب، بعنوان پرمصرف ترین نوشیدنی جهان پس از آب، می تواند اقتصاد  گیلان و حتی کشور را متحول نماید.

رییس سازمان صمت گیلان با تاکید بر اینکه صنعت چای بسیار بالاتر از میزان بهره مندی فعلی آن ظرفیت دارد، تصریح کرد: صنعت چای با اقلیم و آمایش سرزمینی گیلان کاملا سازگار است و متکی به هیچ عامل خارجی نیست و به عنوان یک صنعت پایدار و بومی می تواند زنجیره ارزش اقتصادی مداومی را برای این سرزمین تثبیت نماید.

دلق پوش برگزاری میز کالایی چای در لاهیجان را بسیار مهم دانست و افزود:تلاش بر این است که به همت و اتفاق نظر تولیدکنندگان چای استان برای اعتلای بازار چای ارگانیک و نفوذ بهتر این م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 182 کارخانه چای در کشور/نقش مهم محصول چای در صادرات غیرنفتی

فعالیت 182 کارخانه چای در کشور/نقش مهم محصول چای در صادرات غیرنفتی