مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 13:402021-05-22اقتصادي

برگزاری جشنواره گل های محمدی و گل و گلاب در شهر ساروق


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، از برگزاری جشنواره گل های محمدی وجشنواره گل وگلاب شهر ساروق با حضور علاقمندان و گردشگران خبر داد.

- ، مصطفی مرزبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته جمعه، 31 اردیبهشت ماه جشنواره گلاب در شهر ساروق به مانند هرسال برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه در این شهر تعدادی باغ گل محمدی وجود دارد که مالکان آن هرساله برای برگزاری جشنواره از علاقمندان برای حضور دعوت می کنند، افزود: گل کاران به جهت برداشت گل از مردم برای حضور در محل دعوت می کنند و در کنار آن اقدام به فروش انواع عرقیجات و گلاب های متنوع همراه با اجرای موسیقی سنتی می کنند.

وی بیان کرد: گلاب گیری یکی از معروف ترین سنت های متداول در میان ایرانیان به شمار می رود و به لحاظ جغرافیای استان مرکزی حجم زیادی، از باغات زیر بار کشت گل محمدی می رود و این آیین سنتی به دلیل قرار گرفتن در فصل بهار و همین طور شکوفایی گل محمدی در مزارع ساروق هر ساله با رونق برگزار می شود.

مرزبان افزود: مردم ساروق و روستاهای اطراف، مراسم گلاب گیری را با آدابی خاص و همراه با شکرگزاری انجام می دهند، همچنین گلاب گیری در ساروق سهم قابل توجهی از رونق اقتصادی در این منطقه را سبب می شود و کارگران زیادی به ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری جشنواره گل های محمدی و گل و گلاب در شهر ساروق

برگزاری جشنواره گل های محمدی و گل و گلاب در شهر ساروق