مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 02:552021-05-22سياسي

خسارت هزاران میلیاردی به نام «مردم»


آنگاه که می گوییم «مردم»، یعنی کدام بخش از جامعه؟ کاندیداها و رجال سیاسی اغلب از «مردم» یاد می کنند و مطالبات مردمی را یادآور می شوند؛ اما واژه مردم واجد معنای دقیقی نیست و کاملا مبهم و گاه بی معناست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، روزنامه شرق در ادامه نوشت: این مسئله در ادبیات علوم سیاسی تحت عنوان تئوری کنت آرو در نظریه انتخاب اجتماعی صورت بندی نظری شده است.

این موضوع هرچند بدیهی است، اما تجربه اداره امور عمومی در ایران نشان می دهد که به آن بی توجهی می شود و خسارت هزاران میلیاردی به نام مردم به بیت المال وارد می شود.

توده مردم یعنی آحاد شهروندانِ یک کشور، یک واحد روشن است و شماری از افرادِ ساکن یا تابعِ یک دولت ملی را شامل می شود؛ اما آنگاه که می گوییم مردم فلان سیاست را می خواهند یا نمی خواهند کاملا از معنای خود خارج می شود و عملا هیچ گاه نمی توان گفت که همه مردم مثلا طرفدار سیاست خرید تضمینی محصولات کشاورزی یا سیاست حمایت از تولید صنعتی یا صادرات محصولات کشاورزی هستند.

یادآوری این واقعیت بدیهی از آن رو اهمیت دارد که بسیاری از سیاست ها به بهانه همه مردم اتخاذ می شود.

هر سیاستی، به تناسب، ممکن است به یک یا دو یا سه یا پنج میلیون نفر سود برساند، ولی ما از آن سیاست ها به عنوان سیاست مردمی یاد می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت هزاران میلیاردی به نام «مردم»

خسارت هزاران میلیاردی به نام «مردم»